Arrenca la campanya de l’Impost de Societats 2025
Les empreses tenen de termini fins al 27 de juliol per presentar la declaració de l’Impost de Societats corresponent a l’exercici 2025.
La campanya d’enguany incorpora una novetat destacada per a les microempreses i les petites empreses: la reducció progressiva del tipus impositiu, una mesura que suposa un alleujament fiscal important i que permetrà disposar de més recursos per invertir, innovar, créixer i generar ocupació.
Segons les estimacions de l’Observatori de la Pime de Catalunya, aquesta reforma representarà un estalvi de prop de 270 milions d’euros per a les pimes catalanes durant aquest any i de més de 1.162 milions d’euros acumulats fins al 2029.
Quines empreses se’n beneficiaran?
- Empreses amb una facturació entre 1 i 10 milions d’euros: el tipus impositiu es redueix del 25% al 24% aquest any. A més, continuarà disminuint progressivament un punt percentual cada any fins a arribar al 20% en un període de cinc anys.
- Empreses amb una facturació inferior a 1 milió d’euros: els primers 50.000 euros de beneficis tributaran al 21%, mentre que la resta ho farà al 22%, en lloc del 23% aplicable fins ara.
Aquesta reducció de la càrrega fiscal representa una oportunitat perquè les petites i mitjanes empreses reforcin la seva competitivitat i disposin de més marge per afrontar nous projectes i inversions.




